Tips om zo efficiënt mogelijk te werken

Op een werkdag willen we allemaal zo veel mogelijk gedaan krijgen. We hebben lange to-do lijstjes die we braaf afwerken. Maar toch kan het wel eens gebeuren dat je productiviteit niet heel hoog is en dat je minder gedaan krijgt dan je in de eerste instantie had gehoopt. Er zijn een aantal manieren waarop je dit kunt verbeteren en waardoor jouw productiviteit omhoog schiet. Ben je benieuwd hoe? Je leest het hier!

Richt je kantoor optimaal in

Om meer gedaan te krijgen op werk is het belangrijk dat je je kantoor zo optimaal mogelijk inricht. Dit wil zeggen dat je een werkplek hebt waar je zo min mogelijk gestoord of afgeleid wordt. Hiervoor kun je hulp inschakelen van De projectinrichter. Als je bezig bent met belangrijke taken is het ook verstandig om dit te laten weten aan je collega’s. Ga desnoods in een afgesloten ruimte zitten waar ze je niet kunnen storen.

Goede werkhouding

Hiernaast is een goede werkhouding essentieel als het gaat om productiviteit. Zorg voor goede bureaustoelen, zoals RH bureaustoelen, een goed bureau en eventueel een monitorstandaard voor je computerscherm. Zo kun jij gedurende de dag in dezelfde houding zitten, zonder dat je klachten krijgt en je productiviteit omlaag gaat.

Leer om nee te zeggen

Als je het al heel druk hebt op werk is het goed als je nee durft te zeggen tegen taken die er onnodig bijkomen. Zo kun je sneller door je to-do lijst werken en voorkom je dat belangrijke taken straks niet af zijn, doordat je tussendoor taken hebt opgepakt. Natuurlijk kan het voorkomen dat er een spoedgevalletje tussendoor komt, maar pas op met taken die ook makkelijk door anderen gedaan kunnen worden. Laat je collega’s daarom weten dat je al best veel te doen hebt en of het mogelijk is om een taak te laten liggen om de extra taak op te kunnen pakken.